The Koç School

KOÇ OKULU

Fen Bilimleri

Fen Bilimleri Bölümü, okul vizyonumuz doğrultusunda öğrencilerimizin bilgi, beceri, tutum ve değerleri kazanmalarını ve 21.yüzyıl becerilerine sahip gençler yetiştirmeyi amaçlar. Yaşadığı toplumla uyumlu ve içinde bulunduğu topluma katkı sağlayan, sorgulayan, iletişim, iş birliği ve yaratıcılık becerileri ile farklı disiplinleri etkin kullanabilen bireyler yetiştirmeyi hedefler.

Fen Bilimleri dersi programının genel amaçları öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri edinmelerini hedefler:

  • Yaşam ve öğrenme deneyimlerini bütünleyecek temel bir fen bilimleri altyapısına sahip olmak,
  • STEAM etkinlikleri (Science – Technology – Engineering – Art – Math) ile bilim ve teknolojinin doğasını, bilim, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki etkileşimi anlamak,
  • Teorik ve pratik uygulamalarla bilimsel donanım ve bakış açısı kazanarak, günlük yaşamlarında karşılaşacakları sorunların çözümünde bilimsel yöntemleri uygulayabilmek.
  • Araştırma, sorgulama, bağlantı kurabilme, sentezleyebilme, eleştirel düşünebilme becerilerini kazandırmak.

 

MEB Fen Bilimleri programında belirtilen özel amaçlar ve alan becerileri ve dikkate alarak yapılandırılan Fen Bilimleri dersleri İngilizce ve Türkçe olarak, “Science, Science Lab, Science ICT, Fen Bilimleri başlıkları altında işlenir. Ders tasarımları, öğrencinin öğrenme sürecine zihinsel ve fiziksel olarak aktif katılım sağlamasına, bilgiyi yapılandırıp yorumlamasına ve geliştirmesine olanak sağlayacak şekilde farklı eğitim yaklaşımları ile farklı öğretim yöntemleri dikkate alınarak yapılandırılır. Araştırma-sorgulama ve proje-problem temelli çalışmalar ile öğrencinin aktif öğrenen olması ve kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alması sağlanır.

TigTag, Twig, BrainPop, BrainPopJr, Gizmos, Edumedia, Sebit VCloud online dijital platformlar kullanarak interaktif etkinlikler-deneyler, animasyonlar ile yapılandırılan dersler ile öğrencinin hem kendi hızında ilerlemesi hem de kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alması sağlanır.

Science ICT saatinde, bilgisayar laboratuvarındaki derslerde düzenli olarak, ihtiyaç görülmesi durumunda sınıf içinde de tabletler kullanılarak uygulanır. BYOD (Kendi Cihazını Getir Uygulaması) ile üye olduğumuz tüm dijital platformlar ve diğer online kaynaklardan da yararlanılır. Nearpod, Kahoot, BookWidgets, Phet Colorado,..gibi online uygulamalarla farklı yöntem ve içerikler ile öğrenme süreci ve materyalleri zenginleştirilir ve  teknolojinin etkin şekilde derse entegrasyonu sağlanmış olur.

Farklılaştırılmış eğitim içerikleri, ders tasarımları ve öğretim yaklaşımlarının belirlenen hedef/hedeflere ulaşıldığının kontrolünün sağlanması için kullanılan çeşitli ölçme-değerlendirme yöntemlerinin yanı sıra öğrencilerin URFODU Uluslararası Bilim Sınavı, FENBEG beceri…, SebitVCloud KDU sınavlarına katılımı teşvik edilir.

Ders içi eğitim-öğretim sürecinin yanı sıra ders dışı öğrenme ortamlarını değerlendirmek amacıyla yurt içi ve yurt dışı geziler düzenlenir. Bu gezilerin içerik ve temaları MEB Fen Bilimleri dersi öğretim programında belirtilmiş olan özel amaçları kapsar niteliktedir. Edinburgh Bilim Festivali, NASA Bilim gezisi ve STEAM Almanya gezileri ile astronomi, biyoloji, fizik, kimya, yer ve çevre bilimleri ile fen ve mühendislik uygulamalarını deneyimleme fırsatı bulurlar. Aynı zamanda doğal kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma bilincini geliştirmek, bilim insanlarınca bilimsel bilginin nasıl oluşturulduğunu, oluşturulan bu bilginin geçtiği süreçleri ve yeni araştırmalarda nasıl kullanıldığını kavramış olurlar.

Uzay Kampı (İzmir) gezisi ile astronomi ve bilim, matematik ve teknoloji alanında yapılan çalışmaları gözlemler. Uzayla ilgili interaktif simülasyonların kullanıldığı dinamik ve eğlenceli bir ortamda; iletişim, takım çalışması ve liderlik alanlarında da eğitim alırlar.

Bilim Festivali etkinliğimiz kapsamındaki panel, münazara, anlık deney yarışması, fen yetenek yarışması, interaktif deneyler, üniversite ve akademisyen destekleri ile yaşam ve öğrenme deneyimlerini bütünleyecek temel bir fen bilimleri altyapısına sahip olmaları, teorik ve pratik uygulamalarla bilimsel donanım ve bakış açısı kazanmalarına fırsat yaratılır.

Farklı konu ve konuklarla düzenlenen paneller ile öğrencilerin alanında uzman konuklarla bir araya gelmesi sağlanır; bilim, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki etkileşim fark etmeleri, araştırma, sorgulama, bağlantı kurabilme, sentezleyebilme, eleştirel düşünebilme becerisi kazanmaları hedeflenir.

Eko Tim Bolu Kampı-Okul Çadır Kampı, Dünya Su Günü, Dünya Çevre Günü kapsamında, insan faaliyetlerinin ekosistemdeki dengeye etkilerini fark etmelerini sağlamaya, yaşam biçimimizin gözden geçirilmesi ve yeniden düzenlenmesine dikkat çekmeye yönelik etkinliklere yer verilir.

Öğrencilerin Fen Bilimleri dersleri kapsamında yaptıkları çalışmalar çeşitli platformlarda yayınlanır. EDGE Steam dergisinde (Fen Bilimleri-Matematik-Bilim Teknolojiler-Görsel Sanatlar ortak ürün), online eğitim portalı, elektronik kitapçıklar.

Ortaokul Fen Bilimleri Bölümü’ne 39H’den veya dâhili 6361’den ulaşabilirsiniz.