The Koç School

KOÇ OKULU

Fen Bilimleri

Fen Bilimleri Bölümü, okul vizyonumuz doğrultusunda öğrencilerimizin bilgi, beceri, tutum ve değerler kazanmasını; 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler olarak yetişmesini amaçlar. Yaşadığı toplumla uyumlu, topluma katkı sağlayan; sorgulama, iletişim, iş birliği ve yaratıcılık becerileri gelişmiş, farklı disiplinleri etkin şekilde kullanabilen bireyler yetiştirmeyi hedefler.

Fen Bilimleri dersi programı, öğrenciyi merkeze alan bütüncül bir eğitim yaklaşımı ile aşağıdaki bilgi ve becerilerin kazandırılmasını hedefler:

  • Yaşam ve öğrenme deneyimlerini bütünleştirecek temel bir fen bilimleri altyapısı kazanmak,
  • STEAM (Science – Technology – Engineering – Art – Math) etkinlikleri ile bilim ve teknolojinin doğasını; bilim, teknoloji, toplum ve çevre etkileşimini anlamak,
  • Teorik ve pratik uygulamalarla bilimsel donanım ve bakış açısı kazanmak; günlük yaşamda karşılaşılan sorunlara bilimsel yöntemlerle çözüm geliştirebilmek,
  • Araştırma, sorgulama, bağlantı kurma, sentezleme ve eleştirel düşünme becerilerini edinmek.

MEB Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı temel alınarak yapılandırılan Fen Bilimleri dersleri; “Fen Bilimleri”, “Fen Bilimleri Laboratuvarı” ve “Fen Bilimleri ICT” başlıkları altında yürütülür. Ders tasarımları, öğrencinin öğrenme sürecine zihinsel ve fiziksel olarak aktif katılımını sağlayacak şekilde planlanır. Bilgiyi yapılandırma, yorumlama ve geliştirme süreçleri; araştırma-sorgulama temelli, proje ve problem tabanlı yaklaşımlarla desteklenir. Öğrencilerin aktif öğrenen bireyler olarak kendi öğrenme sorumluluğunu alması hedeflenir.

Öğrenme süreci; TigTag, Twig, BrainPop, BrainPopJr, Gizmos, Edumedia, Sebit VCloud gibi çeşitli dijital platformlarla desteklenir. ICT derslerinde bilgisayar laboratuvarı kullanılır; ihtiyaç durumunda sınıf içi tablet uygulamaları yapılır. BYOD (Kendi Cihazını Getir) uygulaması sayesinde tüm dijital platformlardan ve online kaynaklardan yararlanılır. Nearpod, Kahoot, BookWidgets, Phet Colorado gibi araçlarla ders içeriği zenginleştirilir; teknolojinin etkin entegrasyonu sağlanır.

Farklılaştırılmış eğitim içerikleri ve öğretim yaklaşımlarının etkililiği; çeşitli ölçme-değerlendirme yöntemleriyle kontrol edilir. Ulusal ve uluslararası sınav ve proje çalışmalarına katılım teşvik edilir.

Ders dışı öğrenme ortamlarını değerlendirmek amacıyla yurt içi ve yurt dışı geziler düzenlenir. Bu geziler, MEB Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın bütüncül eğitim yaklaşımını destekleyecek şekilde yapılandırılır. Edinburgh Bilim Festivali, NASA Bilim Gezisi ve STEAM Almanya gezilerinde öğrenciler; astronomi, biyoloji, fizik, kimya, yer ve çevre bilimleri ile fen ve mühendislik uygulamalarını deneyimler. Doğal kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma bilinci geliştirilir; bilimsel bilginin oluşumu ve kullanımı süreçleri anlaşılır.

Uzay Kampı gezisinde öğrenciler, astronomi, bilim, matematik ve teknoloji alanındaki çalışmaları gözlemler; iletişim, takım çalışması ve liderlik becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.

Bilim Festivali etkinlikleri kapsamında panel, münazara, deney yarışmaları, fen yetenek yarışmaları, interaktif deneyler ve üniversite-akademisyen iş birlikleri düzenlenir. Bu sayede öğrencilerin teorik ve pratik bilimsel altyapıları güçlendirilir. Alanında uzman konukların katılımıyla düzenlenen paneller sayesinde öğrenciler; bilim, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki ilişkiyi fark eder, araştırma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.

Eko Tim Kampı, Okul Çadır Kampı, Dünya Su Günü ve Dünya Çevre Günü gibi etkinliklerle, öğrencilerin ekosistem üzerindeki insan etkisini fark etmeleri ve yaşam biçimlerini gözden geçirmeleri sağlanır.

Öğrencilerin Fen Bilimleri dersi kapsamında yaptıkları çalışmalar çeşitli platformlarda yayımlanır. EDGE STEAM dergisinde (Fen Bilimleri, Matematik, Bilim Teknolojileri ve Görsel Sanatlar ortak ürünü olarak), çevrim içi eğitim portallarında ve elektronik kitapçıklarda bu çalışmalar yer bulur.

Ortaokul Fen Bilimleri Bölümü’ne 39H dahili 6361 numarasından ulaşabilirsiniz.