Koç Okulu Ortaokul İngilizce Bölümü; akademik dürüstlük, zihinsel merak, disiplinli çalışma alışkanlıkları ile okuma ve yazma tutkusunu teşvik eden dinamik bir öğrenme ortamı geliştirmeyi ilke edinmiştir. Amacımız hem bireysel hem de iş birliği içinde başarılı olabilen, maceracı, iç motivasyonu yüksek, çalışkan, küçük yaşlardan itibaren fikirlerini etkili ve gelişmiş bir şekilde ifade edebilen öğrenciler yetiştirmektir. Öncelikli hedefimiz, öğrencilerimizi hem kendi ders alanımızda hem de okul topluluğunun genelinde karşılaşacakları rekabetçi eğitime hazırlamak için gerekli olan yüksek kaliteli öğrenme ortamını öğrencilerimize sunmaktır. Öğrencilerimizin dil öğrenme deneyimlerinin merkezinde yer aldığımızdan, okuma, yazma, konuşma, dinleme ve dil bilgisi gibi pek çok farklı beceri alanında sağlam temellerin atılmasını sağlamaktayız.
5 ila 8. Sınıf arasını kapsayan program, öğrencilerin İngilizce dil yeterliliklerini geliştirmeyi amaçlarken, onları düz yazı ve şiir yoluyla edebiyat dünyasının içine de çekecek şekilde tasarlanmıştır. Yaklaşımımız; çeşitlilik gösteren öğrenci profilimizin ihtiyaçlarıyla örtüşen uyarlanabilir bir öğrenme deneyimini destekleyerek okuma ve yazma içeriklerini titizlikle seçilmiş romanlarla bütünleştirmekte ve MEB’in öğrenme kazanımları kapsamında daha geniş bir çerçevede yapılandırılmaktadır.
Bölümümüzde çeşitliliğe değer veriyor ve çeşitliliğin dil üzerinden küresel bir bakış açısı kazandırma konusundaki önemini biliyoruz. Farklı ülkelerden gelen öğretmenlerle, dil çeşitliliğinin ve İngilizceyi ortak iletişim dili olarak anlamanın önemini vurgulayarak öğrencilerimize İngilizceyi küresel bir dil olarak öğretiyoruz. Böyle bir uygulama, öğrencilerimizin empati becerilerini geliştirmekte ve onları, giderek birbirine daha fazla bağlı hale gelen bir dünyada yön bulmaları için hazırlamaktadır. İngilizce Drama Kulübü, JMUNDP (Junior Model Birleşmiş Milletler), Koç Bilginler Akademisi (Dünya Bilginler Kupası) ve Hayal Gücüne Yolculuk (DI) gibi ders dışı etkinliklere katılım, sadece dil yeterliliğini artırmakla kalmayıp, aynı zamanda uyum sağlama yeteneğini, yenilikçilik ve küresel vatandaşlık bilincini de geliştirmektedir.
Öğretmenler arasındaki iş birliği yaklaşımımızın mihenk taşlarından biridir. Öğretmenler grup halinde çalışarak, eleştirel düşünmeyi ve ders içeriğine farklı yaklaşımlar getirmeyi teşvik edip öğrencileri zorlayan kaynaklar geliştirmektedirler. İşbirliğine dayalı bu çaba, bağımsız düşünebilen ve görüşlerini güvenle ifade edebilen, hayat boyu öğrenen bireyler yetiştirme misyonumuzla uyumludur. Öğrencilerin, sunumlar, münazaralar ve konuşma yarışmaları aracılığıyla fikirlerini paylaşabildikleri, aynı zamanda hızla değişen dünyaya dair bilgi sahibi olup, empati becerilerini sürdürdükleri ve zorluklara karşı hazırlıklı olmalarını sağlayan bir öğrenme ortamını destekliyoruz.