“Tarih, geçen zamanların şahididir. Onun gerçeklerini aydınlatır, anıları meydana çıkarır, günlük yaşamınıza yol gösterir ve eski zamanlardan bilinmeyen olayları anlatır.” Marcus Tullius Cicero
Koç Okulu’nda Ortaokul Sosyal Bilgiler Bölümü, Sosyal Bilgiler ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinden oluşur. Her iki branştaki derslerde MEB müfredatı uygulanır. Konular sınıf içi etkinlikler ve teknoloji desteği ile öğrenci merkezli olarak işlenir.
Sosyal Bilgiler derslerinin temel amaçları; sosyal bilimlerin bilgi ve becerilerini edinmiş, vatanını ve milletini seven, haklarını bilen ve kullanan, sorumluluklarını yerine getiren, ulusal bilince sahip, Atatürk İlke ve İnkılâpları’nın Türkiye Cumhuriyeti’nin sosyal, kültürel ve ekonomik kalkınmasındaki yerini kavramış bireyler yetiştirmektir.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin temel amacı ise, yetişmekte olan nesle Atatürk’ün laiklik anlayışına uygun olarak din hakkında doğru bilgi vermek ve onları bilinçlendirmektir.
Bölüm dersleri sosyal bilgiler dersliklerinde işlenir. Bu sınıflardaki görsel materyaller, haritalar ve teknolojik donanımlar öğrenmede kolaylık sağlar. Öğrencilerin akademik ve sosyal alanda gelişmesini hedefleyen Sosyal Bilgiler Bölümü; “Geleceğin Tarihçileri Makale Yazma Yarışması”, “Sosyal Bilgiler Kültür Haftası”, “History & Culture Day” gibi bölüm etkinlikleri ile “Koç Scholars Academy”, “Kitap Haftası” etkinlikleri ve pek çok törende diğer bölümlerle disiplinler arası iş birliği sağlayarak öğrencilerimizin fayda görmesini amaçlamaktadır. “Medeniyetlerin Hikayesi” kulübümüz ise her yıl tarihten önemli bir mimari eserin okul yerleşkesine kazandırılmasında etkin rol oynamaktadır. Ayrıca öğrenilen bilgileri pekiştirmek amacı ile her sınıf düzeyinde il dışı geziler düzenlenir.
Sosyal Bilgiler Bölümü olarak dört yıl boyunca öğrencilerimizi lise tarih ve coğrafya eğitimine hazırlarken, onları; elde ettikleri kazanımlar ile 21. yüzyılın çağdaş, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsemiş, Türk tarihini ve kültürünü kavramış, temel demokratik değerlerle donanmış, insan haklarına saygılı, yaşadığı çevreye duyarlı, sosyal yaşamda etkin, haklarını ve sorumluluklarını bilen bireyler olarak yetiştiririz.